ما قبل از “کووید-19” چکار میکردیم؟آیا یاد گرفته ایم که با توجه به شرایط خود را تغییر دهیم؟ آیا در این شرایط   دچار انزوا شده و خود را در اتاقی حبس کرده ایم؟

همه ما زندگی در جهان کووید-19 را تجربه می‌کنیم و همه ما به خوبی می‌دانیم که این بیماری همه‌گیر چگونه بر زندگی ما تاثیر می‌گذارد. 

یک نتیجه مثبت این است که ما ده‌ها واژه جدید را به واژگان خود اضافه می‌کنیم، به عبارت دیگر یاد گرفته‌ایم که چگونه با استفاده از زبان “همه‌گیر” ارتباط برقرار کنیم.

هنگامی که ما برای آزمون آیلتس  آماده می‌شویم، واژگان مربوط به زندگی روزمره خود را یاد می‌گیریم، بنابراین می‌توانیم آنچه را که انجام می‌دهیم یا آنچه را که دوست داریم توصیف کنیم و همچنین در مورد موضوعات کلی دیگر بحث کنیم.

توانایی درک و استفاده از زبان همه‌گیر به این معنی است که شما می‌توانید ایده‌ها و احساسات خود را به درستی بیان کنید و همچنین آنچه را که در اخبار و رسانه‌های اجتماعی می‌شنوید و می‌خوانید درک کنید.

این مقاله به برخی از کلماتی که ما به طور منظم می‌شنویم و می‌بینیم نگاهی خواهد انداخت تا شما بتوانید با اطمینان و دقت از آن استفاده کنید.

 چگونگی برقراری ارتباط در دوران پاندمیک

روش برقراری ارتباط ما در چند ماه گذشته تغییر کرده‌است زیرا ما از ارتباط رو در رو اجتناب می‌کنیم و به جای آن باید بر ارتباطات دیجیتال تکیه کنیم.

همه ما در استفاده از طیف وسیعی از ابزارهای ویدئو کنفرانس با تکیه‌بر پلت فرم‌های رسانه‌های اجتماعی و اینترنت برای برقراری ارتباط برای اهداف تجاری و شخصی، متخصص شده‌ایم.

جدول زیر عباراتی که اکنون استفاده می‌کنیم و مثالی از نحوه استفاده از آن‌ها را لیست می‌کند.

ExampleDefinition(Word (part of speech
‘I’ll see you on Zoom later’Web conference platformZoom
‘I’ll ping you later on’Call/message/contactping
‘I tried to Skype you’Message/video platformSkype
‘The lag meant I couldn’t hear you’a delaylag
‘What..? You dropped out’lost connectiondrop out
‘The speed test showed my upload was only 1Mb’Test to show internet speedspeed test
‘My WFH days might change’Work from homeWFH
“Can you screen share’Allowing someone else to view your computer screenscreen share
“I can’t see my chat box’To write a messagechat

زمان‌های COVID

در ماه‌های اخیر ممکن است واژه “unprecedented times” را شنیده باشید. این صفت برای توصیف یک موقعیت یا رویدادی به کار می‌رود که قبلا هرگز آن را تجربه نکرده ایم.

این پاندمی وضعیتی است که ما قبلا هرگز آن را تجربه نکرده ایم، بنابراین به آن بی‌سابقه گفته می‌شود.

زمانی که ما در مورد زندگی خود قبل از کووید-19 صحبت می‌کنیم و در مورد آنچه که ممکن است در آینده انجام دهیم فکر می‌کنیم، می‌توانیم از کلمات و عبارات زیر به عنوان نشانه‌های زمانی خاص برای توصیف زندگی خود قبل، حین و بعد از این بیماری همه‌گیر استفاده کنیم.

ExampleDefinitionWord (part)of speech
‘We must pull together in these unprecedented times’Something we have never experiencedunprecedented times
‘Well, pre-COVID, my plan was to go to Australia’Before COVID-19pre-COVID
‘I can’t wait till post-COVID to travel’After COVID-19post-COVID
‘We can’t go out, we are still in lockdown’Staying within your home/prison celllockdown
‘I had to quarantine when I returned from overseas’A period of time in isolationquarantine
‘I’m in isolation for the next 2 weeks’To be on your own‘iso’ isolation
‘I will self-isolate so I don’t infect anyone’Self imposed isolationself-isolate
‘We must pull together in these unprecedented times’Something we have never experiencedunprecedented times
‘Well, pre-COVID, my plan was to go to Australia’Before COVID-19pre-COVID

ادبیات کووید

زمانی که ما به اخبار گوش می‌دهیم، اصطلاحات جدیدی را می‌شنویم که قبلا نشنیده ایم و آن‌ها به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از زبان روزمره ما هستند.

من مطمئن هستم که وقتی شما وضعیت بیماری همه‌گیر در کشور خود را به روز رسانی می‌کنید، مجریانی را می‌بینید که ماسک صورت زده‌اند. مردم از سلام‌های معمول اجتناب می‌کنند و دور از هم می‌ایستند تا مطمئن شوند که از نظر اجتماعی فاصله می‌گیرند.

در اینجا چند کلمه و عبارت آورده شده‌است که به واژگان ما اضافه شده‌اند.

ExampleDefinitionWord (par)of speech
‘The politicians elbow bumped before starting the meeting’Greeting by bumping your elbowselbow-bump
‘In some countries there is a shortage of PPE’Personal Protective EquipmentPPE
‘They are not social distancing’To stand a certain distance from a personSocial distancing
‘There was no hand sanitiser in the office’Chemical hand cleanerhand sanitiser
‘People are hoarding toilet paper’Buying a lot of one itemhoard
‘Everyone is panic shopping’Buying extra items when not neededpanic shopping
‘Our bank has a moratorium so we don’t have to pay our mortgage payments’Banks put bills on holdmoratorium
‘We have all learned to pivot in our jobs’A rapid change in direction or focuspivot
‘COVID-19 will force countries into a recession’A period of economic declinerecession

سلامت COVID

ما همچنین از زبان مربوط به سلامتی که هر روز برای توصیف بیماری همه گیر در کشورهایمان استفاده می شود ، آگاهی داریم.

مهم است که ما این شرایط را درک کنیم تا مطمئن شویم که به دستورالعمل‌های مقامات بهداشتی برای اطمینان از محدود کردن گسترش ویروس پایبند هستیم.

زمانی که به مغازه‌ها و یا ادارات می‌روید، ممکن است دمای بدن شما آزمایش شود و از شما پرسیده خواهد شد که آیا علائم آنفولانزا مانند سرفه و یا تب دارید.

بنابراین، برای برخی از ما، این موضوع مرگ و زندگی است که این زبان را درک می‌کنیم، به خصوص اگر در یک کشور انگلیسی‌زبان زندگی کنیم. کلمات زیر را در رابطه با پاندمی ویروس کرونا یاد بگیرید.

ExampleDefinitionWord (part)of speech
‘The COVID-19 outbreak took us all by surprise’A sudden occurrenceoutbreak
‘We have to deal with the spread of infection quickly’To cover a large areaspread
‘It’s confirmed, I have COVID’A positive COVID testconfirm
‘The symptoms were quite noticeable. she was coughing and had a fever’A sign that you are sicksymptom
‘There were 60 more cases today’An instance of COVID infectioncase
‘Most cases are from community transfer’Infection from people in the communitycommunity transfer
‘He was asymptomatic, so we didn’t know he had it’A person who is COVID positive who has no symptomsasymptomatic
‘The COVID-19 outbreak took us all by surprise’A sudden occurrenceoutbreak
‘We have to deal with the spread of infection quickly’To cover a large areaspread

کووید و آیلتس

وقتی با افراد دیگر گپ می زنیم ، درباره آنچه در جهان پیرامون ما اتفاق می افتد صحبت می کنیم ، بنابراین COVID-19 و تأثیر جهانی آن در ذهن ما برجسته است.

در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس ، ممکن است از شما در مورد کاری که دوست دارید در اوقات فراغت انجام دهید ، سوال شود.

ممکن است منظور اگزمینر کاری باشد که شما دوست داشتید قبل از کووید انجام دهید ، یا شاید ان چیزی باشد که یاد گرفتید در قرنطینه انجام دهید.

شما ممکن است مجبور شوید در مورد موضوع گردشگری بحث کنید و در هنگام انجام این کار، احتمالا اشاره خواهید کرد که چون مرزها به دلیل فاصله اجتماعی بسته شده‌اند، این امر تاثیر منفی بر صنعت گردشگری دارد.

حتی ممکن است هنگام بحث در مورد محیط زیست به این نکته اشاره کنید که دنیای ما به مکان پاکتری تبدیل شده است ، زیرا ما در شرایط پاندمی ترجیح میدهیم که در قرنطینه بمانیم و رانندگی یا مسافرت نمی کنیم ، بنابراین میزان آلودگی کاهش می یابد.

اگر مجبور باشید در مورد سلامتی و رفاه بحث کنید ، می توانید در مورد اهمیت ارتباطات و آموزش برای مدارس و جوامع در درک بیماری و پیشگیری از عفونت نظر دهید.

همچنین ممکن است از شما خواسته شود در بخش سوم آزمون اسپیکینگ در مورد آینده گمانه زنی کنید ، بنابراین دوباره می توانید به تأثیرات منفی COVID-19 بر اقتصاد جهانی اشاره کنید.

آگاهی از زبانی که ما هر روز استفاده می کنیم و موضوعاتی که مردم در مورد آن صحبت می کنند ، به این معنی است که شما به طور مداوم زبان جدیدی یاد خواهید گرفت.

دنیای متغیر ما چالش های جدیدی را به وجود می آورد ، با این حال ، با یادگیری زبان مربوط به آن قادر خواهیم بود تا در مورد آن با دیگران ارتباط برقرار کرده و آنچه را که در اطرافمان اتفاق می افتد درک کنیم.


Fatal error: Uncaught ErrorException: md5_file(/home/fonetici/public_html/wp-content/litespeed/css/1/e84a70f921384f2f40b69a88f1fa7ea9.css.tmp): failed to open stream: No such file or directory in /home/fonetici/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php:130 Stack trace: #0 [internal function]: litespeed_exception_handler(2, 'md5_file(/home/...', '/home/fonetici/...', 130, Array) #1 /home/fonetici/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php(130): md5_file('/home/fonetici/...') #2 /home/fonetici/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(837): LiteSpeed\Optimizer->serve('https://fonetic...', 'css', true, Array) #3 /home/fonetici/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(330): LiteSpeed\Optimize->_build_hash_url(Array) #4 /home/fonetici/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(264): LiteSpeed\Optimize->_optimize() #5 /home/fonetici/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(324): LiteSpeed\Optimize- in /home/fonetici/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php on line 130