FONETIC MAGAZINE

5 چیز احمقانه که میتواند بلافاصله نمره آزمون اسپیکینگ شما را کاهش دهد

در روز آزمون IELTS شما عصبی هستید و به دلیل این نگرانی، احتمالا اشتباهات احمقانه ای خواهید داشت. آگاهی از اشتباهات احمقانه ای که نمره شما را به شدت کاهش می دهد، می تواند به شما در جلوگیری از کم شدن امتیاز کمک کند. بنابراین، بیایید بیاموزیم که این اشتباهات احمقانه چیست و چه باید بکنید تا از آنها اجتناب کنید.

5 Silly Things You Say To Decrease Your IELTS Speaking Band Score

استفاده بیش از حد از اصطلاحات (idioms)

در تمامی کلاس های آموزشی IELTS گفته می شود که استفاده از اصطلاحات می تواند به شما در بالا بردن نمره کمک کند.

اگرچه استفاده از اصطلاحات بطور قطع شاخص مهمی در افزایش نمره شما است، اما این ها تنها عواملی نیستند که نمره خوب را تعیین می کنند.

بسیاری از چیزهای دیگر باید به طور همزمان در نظر گرفته شوند مانند ساختار جمله، دستور زبان، واژگان، محتوا و غیره.

استفاده اشتباه و بیش از اندازه از اصطلاحات باعث می شود که نمره شما کاهش پیدا کند، زیرا شما برای استفاده بیش از حد از آنها جریمه می شوید.

از این رو، تنها زمانی از اصطلاحات استفاده کنید که فکر میکنید نیاز به افزودن انسجام بیشتری درصحبت کردن دارید.

Over Use of Idioms

استفاده بیش از حد از کلمات ربط و عطف

همانطور که در مورد اصطلاحات نیز گفته شده است، به طور مشابه، در طول امتحان زبان IELTS شما باید استفاده بیش از حد استفاده از کانکتورهای لغت را فراموش کنید.

کلمات ربط عبارت هستند از کلمات یا عباراتی که به ما کمک می کند تا بتوانیم جملات مختلف را به هم مرتبط کنیم.

عباراتی مانند Moreover, therefore, however, on the other hand, in comparison to this و غیره برخی از کلماتی هستند که به افزایش نمره شما کمک میکنند ولی بعضی از زبان آموزان تصور میکنند استفاده بیش از حد از این کلمات نمره بالای آن ها را تضمین میکند و در نتیجه بیشتر و بیشتر از این کلمات بهره گرفته و نمره خود را کاهش می دهند.

بنابراین باید تنها زمانی که به این کلمات نیاز هست از آن ها استفاده کنیم، استفاده غیر معمول و بی ربط از این کلمات برای شما جریمه هایی را به دنبال خواهد داشت.

 استفاده اشتباه از واژگان پیشرفته

واژگان سطح پیشرفته، کلیدی است که نمره حداقل 8 یا بالاتر را برای شما به همراه دارد ، اما این به تنهایی کافی نیست. انسجام ساختار، دستور زبان و نشانه گذاری دیگر زمینه های کلیدی هستند که باید برای دستیابی به نمره بالا در IELTS مورد توجه قرار گیرند. برخی از زبان آموزان لیستی از کلمات پیشرفته و دشوار دارند ولی از نظر سایر زمینه ها ضعیف هستند.

پس چگونه باید از واژگان پیشرفته استفاده کرد؟

تمرین كليد اول است، بايد به ياد داشته باشيد كه بهتر است از واژه هايي استفاده کنید که از آن ها مطمئن بوده و با اعتماد به نفس آن را بیان میکنید.

هنگامی که در حال یادگیری کلمات پیشرفته از طریق گوش دادن به پادکست ها، آهنگ ها و یا تماشای فیلم ها، فیلم ها، نمایش های گفتگو، مصاحبه ها، بحث های گروهی هستید، سعی کنید آنها را برای خودتان بگویید تا برای شما ملموس تر شوند.

خواندن این کلمات در روزنامه ها، مجلات و غیره و سپس نوشتن جملات نیز یک راه موثر برای یادگیری استفاده از واژگان پیشرفته به طور طبیعی در آزمون زبان آیلتس است.

 

از دست دادن کنترل و مکث کردن بیش از حد

در آزمون اسپیکینگ زبان آیلتس، روایی و انسجام عوامل مهمی است که تاثیرات زیادی بر صحبت شما دارند. اما استفاده زیاد از مکث ها مانند هوووووم، بین آنها تاثیر می گذارد و سبب ایجاد مانعی برای شنیدن صحبت شما می شود.

مکث هایی مانند ahm، er، ah و غیره کاملا معمول هستند.کنترل بیشتری بر روی صحبت کردن خود داشته باشید و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

صحبت کردن بیش از حد

پرداختن به موضوع اصلی یک چیز بسیار ضروری است. بعضی از زبان آموزان به منظور داشتن صحبت روان تر، سعی می کنند بیشتر و بیشتر صحبت کنند که آنها را از موضوع اصلی منحرف می کند.

این موضوع بیشتر در بخش کیوکارت و همچنین در بخش فالوآپ آزمون زبان انگلیسی در IELTS اتفاق می افتد.

هر زمان که احساس می کنید که از مسیر خارج می شوید، بلافاصله خود را در مسیر درست قرار دهید که چیزی جز مسائل اصلی نیست که از سوی اگزمینر ارزیابی می شود.