FONETIC MAGAZINE

نکاتی برای سازماندهی صحبت های شما در آزمون آیلتس

همانطور که میدانید، زمانی که در آزمون IELTS شرکت میکنید، مدت زمان نسبتا کوتاهی برای نشان دادن توانایی های خود در صحبت کردن دارید.

یکی از چیزهایی که بسیار مهم است این است که چگونه می توانید افکار و ایده های خود را به طور موثر ارتباط دهید. سازماندهی پاسخهای گفتاری شما کلیدی برای انجام این کار است.

در زیر برخی نکات در مورد چگونگی سازماندهی پاسخ های شما در آزمون IELTS اشاره شده است:

چند لحظه فکر کنید

توصیه می کنم چند لحظه قبل از شروع به پاسخ دادن به سوالات اگزمینر درباره پاسخ های خود فکر کنید.

به سرعت ایده های خود جمع آوری کرده و بین آن ها ارتباط برقرار کنید. به یاد داشته باشید زمان شما محدود است، بنابراین شما نمی توانید برای مدت طولانی فکر کنید.

در حالی که خوب است چند لحظه فکر کنید و افکار خود را سازماندهی کنید، ولی نمی توانید برای مدت طولانی سکوت کنید.

به یاد داشته باشید که اگزمینر در آزمون آیلتس در حال ارزیابی صحبت کردن شما است، بنابراین شما باید صحبت کنید!

در نهایت، بهتر است چیزی بگوییم که ممگن است کمی ناسازگار و یا ناقص باشد، به جای اینکه چیزهای کمی بگویید و یا سکوت کنید.

از زمان خود عاقلانه استفاده کنید

برای قسمت دوم امتحان Speaking، کاغذ و مداد به شما داده می شود بنابراین قبل از شروع صحبت، یک دقیقه برای نوشتن ایده های خود فرصت دارید.

هدف اصلی در اینجا این است که شما زمان لازم برای سازماندهی افکار خود داشته و به آنچه که قرار است بگویید فکر کنید.

من به شدت توصیه می کنم که از این زمان به طور عاقلانه استفاده کرده و آن را صرف آماده سازی برای فکر کردن، سازماندهی و گرفتن چند یادداشت کنید

یکی دیگر از چیزها در مورد قسمت 2 آزمون باید به آن توجه کنید: اطمینان حاصل کنید که به دقت تمام متن را خوانده و به تمام قسمت های سوال پاسخ دهید.

از کلمات ربط / اتصال استفاده کنید

کلماتی مانند so, then, first, second, because, therefore, next, finally  هنگامی که ما صحبت می کنیم برای اهداف خاص و مهم استفاده می شود.

شما میتوانید با استفاده از این کلمات بین ایده های خود پیوند ایجاد کنید، به جمله دیگر بروید، افکار خود را به پایان رسانید و یا یک دلیل، یک استدلال و غیره را ارائه دهید.

اگر مطمئن نیستید، بپرسید

یک نکته دیگر برای نگه داشتن ایده های شما این است که مطمئن شوید که سوال را درک کرده اید.

اگر از معنای سوال و یا یک کلمه / عبارت در سوال مطمئن نیستید، ممكن است از اگزمینر آزمون آیلتس خود بخواهید كه سوال را تكرار یا خلاصه آن را توضیح دهد.

به یاد داشته باشید که اگزمینر توضیح مفصلی از سوالات را نمیدهد و نباید برای هر سوال توضیح روشن یا تکرار بخواهید.

تمرین!

یکی دیگر از نکات کلیدی جهت کمک به سازماندهی صحبت کردن شما این است که اطمینان حاصل کنید که برای امتحان IELTS خود به اندازه کافی تمرین کرده اید.

تعداد زیادی از آزمایش های آنلاین وجود دارد، از جمله اینجا، جایی که شما می توانید سوالات را مشاهده کنید، و در انتها نمره به همراه تحلیل سوالات را دریافت کنید

یک ایده خوب دیگر این است که خودتان به سوالات نمونه پاسخ دهید.

من پیشنهاد می کنم صای خود را ضبط کنید سپس، به پاسخ های خود گوش کرده، و در نهایت زمان خود را چک کنید.

در یک دقیقه، دو دقیقه، و غیره می توانید فکر کنید، سازماندهی کنید و پاسخ دهید.

به یاد داشته باشید که مدت زمان محدودی برای ارائه پاسخ در طول دوره آیلتس وجود دارد، و اگزمینر با توجه به محدودیت زمانی برای هر سوال ممکن است پاسخ شما را متوقف کند

چند پیشنهاد نهایی در مورد امتحان Speaking خود در نظر داشته باشید:

  • صحبت کنید – من توصیه می کنم در حین امتحان تا زمانی که اگزمینر سخنان شما را متوقف نکرده است به صحبت کردن ادامه دهید. فرصت خود را برای نشان دادن توانایی های گفتاری خود از دست ندهید! همچنین، اگر هنگام سخن گفتن، جمله خود را فراموش کردید، لحظه ای فکر کنید، سپس ادامه دهید.
  • در ذهن خود چیزی بسازید – اگر نمی دانید چه چیزی بگوید، در ذهن خود چیزی بسازید. اگر چه برای اکثر مردم آسان است که در مورد چیزی که درست است یا چیزی که تجربه کرده اند صحبت کنند اما تمامی سوالات ممکن است بر اساس تجربه شما نباشد. پس بهتر است آمادگی این را داشته باشید تا بتوانید در مورد موضوعی تصور کرده و داستان سرایی کنید