FONETIC MAGAZINE

 تاریخ نویسی در آزمون آیلتس

 تاریخ نویسی در آزمون آیلتس به زبان انگلیسی به روش های مختلفی قابل انجام است. در اینجا چند روش معمول برای نوشتن تاریخ به انگلیسی و آمریکایی آورده شده است.

قالب نوشتن “تاریخ” به صورت صحیح به انگلیسی چیست؟

نحوه انجام این کار معمولاً به نوع نامه (رسمی یا غیررسمی ) بستگی دارد، یا اینکه آیا شما از قالب تاریخ انگلیسی یا آمریکایی استفاده می کنید.

همانطور که از مثالهای زیر مشاهده می کنید، روشهای مختلفی وجود دارد که می توانید در آن تاریخ مشابه بنویسید.

یک قانون کلی: هرچه سبک نوشتن تاریخ پیچیده تر باشد ، نشان دهنده رسمی تر بودن نوشته است.

قالب تاریخ به انگلیسی (British)

در انگلیسی، که عمدتا در استرالیا استفاده می شود ، به ترتیب روز، ماه و سال نوشته می شود. روز ششم ماه سپتامبر ، در سال 2021 ، ممکن است به طور کامل (به ترتیب پیچیدگی) به شکل های نوشته شود:

آیلتس ماک فونتیک

دو قالب تاریخ آخر بیشتر رسمی هستند.

استفاده از کلمات “the” و “of” اختیاری هستند اما اگر میخواهید از آنها استفاده کنید، باید از هر دو استفاده کنید و استفاده از یکی از آن ها به تمامی فرمت تاریخ را اشتباه میکند.

به عنوان مثال فرمت های “6th of September” یا “the 6th September” اشتباه هستند.

نکته: در مورد سال ، هنگام نوشتن تاریخ به بریتیش، ویرگول لازم نیست. ولی اگر تمایل به استفاده از آن را دارید مشکلی در نوشته شما ایجاد نخواهد کرد.

اگر می خواهید نام روز را اضافه کنید ، باید قبل از تاریخ نوشته شود ، یا باید با یک ویرگول جدا شود یا به آن “the” و “of” اضافه کنید. به مثال های زیر توجه کنید:

آیلتس ماک فونتیک

چگونه تاریخ را با استفاده از اعداد بنویسیم؟

اگر ترجیح می دهید تاریخ را کوتاه کنید ، می توانید از سبک زیر در انگلیسی بریتانیایی استفاده کنید. باز هم ، روز اول می آید ، سپس ماه ، سپس سال.

جداکننده ای که بیشترین استفاده را در قالب تاریخ عددی می کند ، علامت اسلش (/) است. با این وجود می توانید از خط تیره (-) یا یک جداکننده (.) نیز استفاده کنید.

آیلتس ماک فونتیک

قالب تاریخ به آمریکایی

وقتی ترجیح می دهید تاریخ را به آمریکایی بنویسید ، معمولاً ماه قبل از روز می آید ، سپس سال به دنبال آن می آید. اگر از همان مثال قبلی استفاده کنیم: روز ششم ماه سپتامبر در سال 2021، تاریخ باید در آمریکایی به صورت زیر نوشته شود:

تاریخ هایی که به فرمت April the 13th یا April 13th نوشته شده نادرست نیستند ، اما در انگلیسی آمریکایی کمتر مشاهده می شوند.

آیلتس ماک فونتیک

قالب های دیگر فرمت نوشتن تاریخ

استاندارد بین المللی

جهت یکدست کردن نوشتن تاریخ بین افرادی که از قالب تاریخ انگلیس استفاده می کنند و کسانی که از قالب تاریخ آمریکایی استفاده می کنند ، یک استاندارد بین المللی تهیه شده است.

یک تاریخ یکسان در فرمت استرالیایی به صورت  February 3, 2021 یا 03/02/2021 و در فرمت آمریکایی همان تاریخ به صورت 02/03/2019 نوشته میشود ، کدام فرمت درست است؟

استاندارد بین المللی توصیه می کند تاریخ را به صورت سال ، سپس ماه و سپس روز بنویسید: YYYY-MM-DD. بنابراین اگر هر دو استرالیایی و آمریکایی از این استفاده می کردند ، هر دو تاریخ را 2021-02-03. می نوشتند.

نوشتن تاریخ به این روش با قرار دادن سال در اول از سردرگمی جلوگیری می کند. بیشتر آسیایی ها هنگام نوشتن تاریخ از این فرم استفاده می کند. مثلا:

January 1, 2018 به عنوان 2018 January 1 نوشته می شود. (آیا متوجه شدید که ویرگول وجود ندارد؟).

آیلتس ماک فونتیک

قالب صحیح تاریخ در رایتینگ آیلتس

در آزمون آیلتس ، مهم نیست که شما از فرمت انگلیسی استفاده می کنید، یا آمریکایی هر دو قابل قبول هستند.

با این حال ، باید به لحن نامه خود توجه کنید:

نوشتن ایمیل به یک دوست متفاوت از نوشتن نامه رسمی به کارفرمای خود است. استفاده از قالب تاریخ شما باید متناسب با متن نامه باشد.

به عنوان مثال ، در یک نامه رسمی، شما نباید از مخفف کلمات استفاده نخواهید کرد (به عنوان مثال شما نمیتوانید از واژه can’t به جای cannot استفاده کنید).

 اگر در رایتینگ آیلتس از شما خواسته که نامه خود را با  ”Dear Sir or Madam” (که نشان می دهد نامه رسمی است) شروع کنید ، باید سعی کنید از یک سبک رسمی تاریخ استفاده کنید.

نکته : به استثنای ماه می (May) و ژوئن (June)، ماه ها را می توان به شرح زیر کوتاه کرد:Jan, Feb, Mar, Apr, Jul, Aug, Sept, Oct, Nov, Dec..

در فرمت  آمریکایی یا انگلیسی بریتانیایی ، هرگز نباید سال را حذف کنید (به عنوان مثال November 20).

به عنوان مثال ، اگر بخواهید نامه رسمی شغلی بنویسید ، کل تاریخ ، از جمله ماه کامل را می نویسید.

در انگلیسی بریتانیایی ، می توانید تاریخ را 6th September 2019 بنویسید. در انگلیسی آمریکایی ، می توانید از September 6, 2019 استفاده کنید.

نکته: به یاد داشته باشید ، حرف اول ماه ها همیشه با حروف بزرگ نوشته می شوند.

 

فرمت صحیح نوشتن تاریخ در نامه های غیررسمی رایتینگ آیلتس

اگر در رایتینگ آیلتس از شما خواسته شده است که یک نامه غیررسمی بنویسید (به عنوان مثال نامه ای به یک دوست)، می توانید از قالب تاریخ کوتاه تری استفاده کرد.

در این نوع نوشته ها معمولاً به جای نوشتن ماه ، فقط از اعدادی استفاده می کند که با خط تیره یا ممیز جدا شده اند. کوتاه کردن سال نیز قابل قبول است ، مانند موارد زیر:

برای استفاده از اختصار بیشتر، می توانید تاریخ را نیز بنویسید اما ماه را کوتاه کنید:

اگر از سطح نمره خود در آزمون رایتینگ آیلتس مطمئن نیستید ، برای افزایش نمره آیلتس خود میتوانید در آزمون های رایتینگ ما شرکت کنید.

برای ارسال فایل های رایتینگ خود اینجا را کلیک کنید

 

قالب صحیح تاریخ برای لیسنینگ آیلتس

اولین نکته در تست لیسنینگ آیلتس: به محدودیت تعداد کلمات که در صورت سوال عنوان میشود توجه داشته باشید.

به عنوان مثال اگر نوشته شده است ”Write no more than two words” به معنای آن است که اگر پاسخ شما بیشتر از دو کلمه باشد برای جواب خود هیچ نمره ای دریافت نخواهید کرد، حتی اگر بعضی از کلمات درست باشند.

وقتی به عنوان پاسخ برای یک سوال از شما تاریخ می خواهد، به یاد داشته باشید که چندین روش صحیح برای نوشتن آنها وجود دارد (به عنوان مثال  24th April, April 24, 24 April همگی درست هستند).

نکته دوم: هنگام نوشتن تاریخ در آزمون لیسنینگ آیلتس می توانید تاریخ هایی را به صورت اعدادی مانند 19/02 یا 02/19 (برای 19 فوریه) بنویسید.

این کار احتمال غلط های املایی که ممکن است هنگام نوشتن نام ماه به وجود بیاید را از بین برده و میتوان از آن ها در پاسخ به سوالات یک کلمه ای استفاده کرد.

آیا به تمرین بیشتر برای آزمون لیسنینگ آیلتس نیاز دارید؟ آزمون های آنلاین و رایگان ما را بررسی کنید و در یکی از آزمونهای شبیه سازی شده شرکت کنید.

 برای شرکت در آزمون اینجا را کلیک کنید

قالب صحیح تاریخ در آزمون اسپیکینگ آیلتس

گفتن یک تاریخ به انگلیسی گاهی با نحوه نوشتن تاریخ متفاوت است.

در انگلیسی گفتاری ما همیشه از اعداد ترتیبی برای تاریخ استفاده می کنیم. اعداد ترتیبی اعدادی هستند که ترتیب یا توالی را نشان می دهند.

نکته: تلفظ صحیح اعداد را تمرین کنید تا بتوانید به درستی منظور خود را منتقل کنید . بسیاری از اعداد هنگام گفتن می توانند بسیار شبیه به هم باشند ، بنابراین حتماً آنها را واضح بگویید ، به عنوان مثال”

 Thirty’ and ‘Thirteen’, ‘Forty’ and ‘Fourteen’, ‘Fifty’ and ‘Fifteen’

 

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید تاریخ را به طور صحیح در آزمون اسپیکینگ آیلتس خود بگویید:

 

چگونه سالها را به انگلیسی بگویید؟

هنگامی که شما در مورد سال صحبت می کنید ، اینگونه می توانید سال را به انگلیسی به درستی بگویید:

آیا باید نمره خود را در آزمون اسپیکینگ آیلتس افزایش دهید؟ آزمون های آنلاین اسپیکینگ ما در این زمینه میتواند شما را یاری کند.