FONETIC MAGAZINE

آیا آیلتس برای مهاجرت اجباری است؟

اگر می خواهید برای مهاجرت اقدام کنید، ممکن است به این فکر کنید که آیا آیلتس برای شما اجباری است یا خیر؟ خوب، شرایط آیلتس به کشوری که برای آن درخواست می دهید و نوع ویزا بستگی دارد. جدای از این، آزمون‌های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است ترجیح دهید به عنوان آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مانند PTE، تافل و غیره ثبت نام کنید، اما آیلتس نسبتاً محبوب‌ترین آزمون در میان داوطلبانی است که مایل به مهاجرت به کشورهای دیگر هستند.

در زیر برخی از مورد تقاضاترین مقاصد مهاجرتی در جهان که ویزاهای  PR (اقامت دائم) ارائه می دهند، آورده شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد آزمون های مورد تایید هر کشور صحبت کنیم تا بتوانیم در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

آیلتس برای مهاجرت به کانادا

اخیراً، دولت کانادا یک شرایطی ایجاد کرده است تا فرآیند مهاجرت را برای مهاجران راحت کند. این فرایند اکسپرس انتری (Express Entry) نامیده می شود و ثبت نام برای همه افراد، صرف نظر از نوع ویزای مورد نظر، الزامی است. برای اینکه بتوانید در آن ثبت نام کنید، باید حداقل امتیاز را کسب کنید.

بسته به مهارت زبان انگلیسی شما در آیلتس و سایر عوامل، به هر داوطلب امتیازی اختصاص داده می شود. هرچه امتیاز بیشتری کسب کنید، شانس بیشتری برای دعوت شدن برای درخواست ویزای اقامت دائم دارید. با این حال، حداقل سطح برای واجد شرایط بودن  CLB 7 است که به این معنی است که برای درخواست به عنوان کارگر ماهر فدرال باید حداقل امتیاز 6 را در هر ماژول آیلتس (لیسنینگریدینگرایتینگاسپیکینگ) کسب کنید. این معیار برای مشاغل فنی فدرال و Canadian Experience Class متفاوت است.

مهاجرت به کانادا از روش تجربه کانادایی یا همان مهاجرت به کانادا از روش (Canadian Experience Class (CEC مخصوص متقاضیانی است که تجربه کار در کانادا را داشته اند و از طریق برنامه تجربه کانادایی این امکان وجود دارد که متقاضی مهاجرت به کانادا، اقامت دائم را برای خود و خانواده وابسته به او دریافت کند

بنابراین، اگر نمره خوبی در آیلتس کسب کنید، قطعاً امتیاز شما را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد به هدف رویایی خود نزدیک شوید.

آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

مشابه کانادا، سیستم امتیازدهی برای درخواست ویزای PR استرالیا نیز قابل اجرا است. برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به استرالیا، باید حداقل امتیاز 6 را در هر ماژول آیلتس کسب کنید. و هرچه نمره آیلتس شما بالاتر باشد، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد و از این رو هنگام درخواست مهاجرت موفق تر خواهید بود.

اگر در هرکدام از مهارتهای آیلتس امتیاز 6 را کسب کرده باشید، 0 امتیاز دریافت می کنید اما همچنان واجد شرایط درخواست هستید و در این صورت باید با ترکیب امتیازات سایر عوامل، آن را به امتیازات مورد نیاز برسانید. از طرفی در هر ماژول آیلتس با کسب نمره 7  و 8 به ترتیب 10 یا 20 امتیاز می گیرید.

آیلتس برای مهاجرت به انگلستان

انگلستان، در مقایسه با کانادا و استرالیا، دو آزمون را تایید می کند. IELTS برای UKVI و IELTS Life Skill به عنوان آزمون های زبان انگلیسی. اگر می خواهید برای طرحی به نام برنامه اسکان (Settlement Plan) اقدام کنید یا برای ویزای خانوادگی برای پیوستن به سایر اعضای خانواده خود که در بریتانیا اقامت دارند درخواست می دهید، باید در آیلتس برای UKVI شرکت کنید. راه های زیادی برای درخواست ویزا به انگلستان وجود دارد. Tier 1، Tier 2 و غیره که شرایط آیلتس متفاوتی دارند.

برای درخواست اقامت دائم انگلیس (ILR) که مشابه ویزایPR است، باید در آزمون‌های IELTS Life Skill دارای سطح B1 بوده (مدرک زبان معادل آیلتس 5) و  برای UKVI شما باید امتیاز 4.0 را در Speaking و Listening کسب کنید.

به طور خلاصه، می توان گفت که آیلتس یک آزمون ضروری به عنوان معیاری برای سنجش مهارت انگلیسی برای درخواست مهاجرت به کشورهای برتر در سراسر جهان است.